Сучасний заклад освіти передбачає виховання на загальнолюдських цінностях та патріотизмі. Здобувачів освіти мають привчати до відповідальності, поваги до гідності, прав, свобод, законних інтересів людини, екологічної культури, доброти, милосердя, толерантності, терпимості, шанобливого ставлення до сім’ї. Хтось вважає, що звучить все це дещо абстрактно. Насправді ж опитуваннями, психологічним тестуваннями, різними іншими методами можна виміряти рівень свободи у закладі освіти, рівень довіри та безпеки. Це якраз буде орієнтація на результат, а не на процес. Якщо вдасться створити атмосферу, сповнену свободи, довіри та безпеки, це добре пасуватиме сучасній, активній, незалежній молоді, дозволить їй проявити свої творчі здібності.
Виховну програму варто ухвалювати спільно з батьками, а різні тематичні акції краще базувати на ініціативі та ідеях здобувачів освіти.
Прищеплювати цінності гуманізму найкраще через конкретні дії. Допомога конкретній людині важитиме значно більше, ніж слова.
Сучасна філософія виховання не дозволяє дисциплінарної публічної критики із залученням одногрупників. Навіть обговорення оцінок відтепер ведеться лише зі здобувачем та його батьками, а не в групі чи на батьківських зборах.
Вихований процес має стати не «каральним». Замість «не можна вчиняти інакше» має стати «так було б ефективно». Завдання виховників — вказувати та аналізувати орієнтири, підказувати, як вчинки та цінності людини впливають на інших та на її життя, а також створювати психологічно комфортну атмосферу. І тоді новим освітнім простором називатимемо не лише дизайн та сучасне обладнання закладу, а й середовище, яке виховує успішну й щасливу молоду людину.