Учнівське самоврядування
створює умови для саморозвитку та самовдосконалення
є школою формування соціальної активності та відповідальності
Наш час потребує лідерів нової формації. Людей компетентних, відповідальних, здатних мислити неординарно.
Проблема виховання молодих лідерів – це проблема підготовки людини майбутнього, людини, яка відповідає вимогам нового XXI століття.
Для сучасної молоді важливо не просто отримати знання, але й зуміти їх творчо застосувати, щоб в умовах конкурентної діяльності не розгубитись і не втратити власну індивідуальність. Потреба в саморозвитку та самовдосконаленні входить у життя кожної молодої людини як необхідність, без якої неможливий шлях до успіху.
Для того, щоб знайти своє місце в житті, учень повинен оволодіти вміннями та навичками критично та самостійно мислити, бачити та окреслювати проблему, знаходити шляхи її вирішення; бути контактним, уміти працювати в команді. І не останню позицію в цьому списку займають також здатність приймати нестандартні рішення та вміння грамотно працювати з інформацією. Усі ці вміння формуються й розвиваються завдяки учнівському самоврядуванню.
Під учнівським самоврядуванням ми розуміємо творчу співпрацю дітей і педагогів, спосіб виявлення організаторських та виконавських можливостей учнів у різних видах діяльності, спілкування та відносин. Це один із методів формування в колективі громадської думки та вироблення управлінських навичок, умінь та якостей
Створюючи власну систему учнівського самоврядування, ми не винаходили нічого неіснуючого, а використали знайому, просту структуру колишніх дитячих організацій. Досвід підказує: система тільки тоді й працює, коли вона ясна й прозора. Ми сповнили її новим змістом і вона запрацювала, набуваючи сили, швидкості і чіткості. Учнівське самоврядування наповнюється конкретними справами, з якими учні справляються без зайвої допомоги. Головний показник працездатності нашої моделі – її саморозвиток: ініціатива пішла «знизу», її вже не можна й не потрібно стримувати. Це значить, що процес «пішов», учнівське самоврядування училища знаходиться на стадії активного розвитку.
Кілька років в училищі працює Рада учнівського самоврядування.
Голова ради стверджує: «Як голова учнівської ради я відвідую засідання міського клубу лідерів учнівського самоврядування. Саме там вчуся працювати в команді, організовувати роботу центрів і координувати роботу учнівської ради. Необхідних знань і вмінь я набуваю і від педагогівучилища, які підтримують мої ініціативи та допомагають у роботі. Моє завдання — об'єднати координаторів з метою вирішення питань щодо організації творчих справ, свят, заходів та спрямувати їхню роботу в центрах. Ми разом плануємо роботу, підводимо підсумки та аналізуємо виконане. Взаємоповага, взаємодопомога, довіра - основні позиції наших стосунків.
Я вважаю, що як майбутні повноправні громадяни, учні потребують стимулюючої участі в житті училища для розвитку їхньої самоповаги та соціальної компетентності.
На мою думку, учнівське самоврядування є школою формування навичок самоврядування, соціальної активності та відповідальності, громадянського виховання учнів, розвитку ініціативної, здатної приймати нестандартні рішення особистості»
Голова ради
учнівського самоврядування Ю. Мельник