Перехід від традиційних пріоритетів освіти до особистісно-орієнтованої педагогічної системи викликало зміни і в методичній роботі училища, оскільки тільки від кожного педагога і педагогічного колективу в цілому залежить ефективність виконання завдань, що ми поставили перед собою.
У методичному кабінеті зібрані нормативні документи про освіту, періодичні фахові видання, матеріали передового педагогічного досвіду викладачів, майстрів в/н та видані ними збірники, методичні рекомендації, педагогічні доробки тощо.
Орієнтиром у методичній роботі училища є шлях від врахування інтересів і потреб кожного педагогічного працівника, його здібностей і можливостей – до усвідомлення необхідності змін і безперервності процесу навчання впродовж життя. Тобто від кваліфікації до компетенції – через власну практичну діяльність.
Колектив училища працює над науково-методичною проблемною темою
«Удосконалення професійної компетентності педагогічних працівників та підвищення ефективності навчально-виробничого процесу шляхом використання інформаційно-комунікаційних технологій»
Домінуючою формою методичної роботи училища є створення методичних комісій:
методична комісія викладачів та майстрів в/н з професії "Електрогазозварник. Водій автотранспортних засобів";
методична комісія викладачів та майстрів в/н з професій "Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення", "Обліковець з реєстрації бухгалтерських даних. Касир (на підприємстві, в установі, організації)";
методична комісія викладачів природничо-математичного циклу;
методична комісія викладачів та майстрів в/н з професій "Муляр. Штукатур. Маляр", "Різьбяр по дереву та бересту. Столяр будівельний";
методична комісія викладачів суспільно-гуманітарного циклу;
методична комісія класних керівників.
Робота в методичних комісіях спрямована на вирішення таких завдань:
- впровадження інновацій в навчальну, позаурочну діяльність, виховну роботу;
- вдосконалення педагогічної майстерності викладачів та майстрів виробничого навчання;
- створення умов для самоосвіти педпрацівників та здійснення керівництва за їх творчою діяльністю;
- створення належних умов для розумового, морального й фізичного розвитку кожного учня;
- виховання та всебічний розвиток талановитих учнів, підготовка майбутніх професійно-здібних спеціалістів.
Методична робота училища спрямована на висвітлення єдиної проблемної теми, активізацію роботи методичних комісій, організацію наставництва, консультацій для молодих спеціалістів та впровадження в педагогічну діяльність новітніх технологій.
Поряд з методичними комісіями дієвими є творчі групи:
школа професійної адаптації (керівник Смолярчук В.В.);
семінар-практикум з проблеми «Сучасні форми роботи на уроці в світлі ідей педагогіки співробітництва» (керівник Красій Л.А.);
творча лабораторія «Пошук» (керівник Пожарська В.О.)
Методична рада координує роботу методичних комісій та творчих груп, які покликані розвивати творчий потенціал та активність педагогів, вивчати і впроваджувати інноваційні освітні технології.
Обраний нами шлях, щодо ефективності роботи над науково-методичною проблемною темою, ґрунтується на принципах доцільності, науковості, наступності, демократизації, гуманізації. Врахування можливостей та потреб, як окремо педагогічного працівника, так і навчального закладу в цілому дає можливість для вияву ініціативи, формування творчої співпраці.
Структура методичної роботи ДНЗ «Дубенське ВХПТУ»